Jumaat, 19 Mac 2010

Kenangan tinggal Kenangan


Ni gambar aku masa kat IKTBN Sepang Selangor..Dieorg ntah kat mana sekarang, tapi yang pasti ramai dah kahwin.Dah ada anak pun dah ramai. Aku ingat lagi masa aku kat sana, aku ni selalu sakit, sampai pengajar kat sana boleh kata kenal aku sebab aku sakit. Thanks pada pelanggan2 aku kat hostel sana, Ni la TOKAN rokok kat sana, hehe... masa aku kat sana, duit elaun tak usik pun tak pe, duit bisnes pun dah cukup makan. Kat sana ramai tokan rokok, ada le satu hari tu temapat aku kena serbu, sebab ada orang report kat MPP (majlis Perwakilan Pelajar). Dieorang dengki pada aku sebab aku punya bisnes menjadi, pelanggan tak putus2. Memandangkan penjualan menggalakkkan aku pun bukak la satu lagi cawangan.Hehe.... Konon2 mcm francais le....hehe... last2 budak tu kena tangkap ngn MPP, tapi kejap je... dieorg mana berani cari gaduh.. hehe,... Perkara yang paling aku tak dapat lupa masa mula2 masuk IKTBN, masa bulan orientasi atau minggu siraturahim... Kami kena hantar pergi Port Dickson..Per... Tempat Kem PLKN. Em, masa tu aku timbul idea nak mengelakkan dari di dera dengan FC2 senior yang kerek mcm hampeh konon2 bagus Giler!!!!... Tapi ape yang aku nak cite ni, diharap dapat korang ambil pengajaran dari pengalaman aku ni.. Bila dah sampai kat sane, aku terPK satu plan... tapi plan ni aku sorang je akan buat. Satu hari dah kena buli teruk2, pada malam nya aku dengar, dierog nak buat program burung hantu....em, masa dieorg tinggal aku dalam hutan tula aku mula melakonkan watak org kena rasuk22...menjadi jugak lakonan aku tu.hehe...Dari dalam hutan dirg usung aku sampaila ke kem, dekat je dgn kem, aku buat-buat lari masuk hutann, em ape lagi mat sorg tu, kejar aku tak ingat dunia.. hehe.. kelakar jugak masa tu.. Bila dierg dah dapat pegang aku, dierg baringkan aku.. aku cakap lapar... dirg bagi aku biskut 4segi... em, manala aku mau, aku tau dieorg ada simpan biskut sedap... Ada la sorg Fc perempuan ni, die baik sgt, dia bocorkan rahsia dieorg ada simpan biskut sedap, em ape lagi, aku pun makan byk2. Hehe... Em, malam tu jugak dieorg bawa aku gi hospital PD. Sampai kat sana, aku di cucuk dengan 1 jarum, per!.... wat bodoh je aku. hehe.. aku tak tau ubat ape di cucuk.. MA je yang cucuk aku... Keesokkan harinya, aku rasa segar je badan aku, aku pun join le dieorg main sukaneka kat padang, lepas habis main, kami nak makan... Masa nak makan tu, aku rasa semacam je badan aku.. tersa nak minum air tak boleh gerak, pastu effectnya terus membuatkan semua urat saraf aku tertarik, kawan paling dekat dengan aku, adalah Mat Kodiang... Dia ingat aku tercekik,die gi tuang air dalam mulut aku, masa tu aku dah tak tau jadi apa ngn badab aku, sikit demi sedikit, badan menjadi kaku... Aku dibawa kek klinik terdekat, tapi doktor kata tak penah tgok mcm ni punya teruk... So aku dibawa ke hospital PD sekali lagi... masa tu la aku dapat rasa naik Ambulan kali pertama dalam hidup aku...Di sini lah bermulanya aku seorang pesakit..,Sampai je kat sana, Doktor pun tgok je, tak buat ape pun aku rsa,,,, samapila satu badan aku rasa sakit...Bila dah rasa sakit sangat, panggil nama mak aku pun dah tak boleh... Sedar2 dah keesokkan pagi, aku dah terlantar atas katil wad.Em, dahaga giler masa tu aku rasa... inagt2 lupa aku, 4 jug besar air suam aku minum tanpa henti... K. rasa kat sini dulu aku cite pasa bermulanya aku seorang pesakit....

MORAL DAN PENGAJARAN : Janganlah sesekali menipu yang boleh 
mengakibatkan binasa diri sendiri.

lagi menarik di akan datang.... tunggu!!!!!

Tiada ulasan: