Jumaat, 19 Mac 2010

Sakit Jiwa



Memori memang indah...ada juga yang tak indah... tu adat la hidup didunia...hari ni aku mengimbau kembali kenangan aku kat tempat kerja lama aku, di Sungai petani kedah.Walaupun bergaji kecil, hidup boleh dikatakan mewah, tak seperti di bandar besar ni sekrang...Biasala, taraf hidup tinggi.Kenangan aku kat kilang Greenpoint memang tak dapat aku lupakan..Disini aku mempelajari banyak pengalaman yang berguna untuk aku bawa ke tempat kerja lain.Memang orang cakap senang jadi orang pangkat,main mengarah je, macam pengarah filem box office.Hehe... Dengar macam best je... tapi sebenarnya bukan senang seperti dipandang.Sekiranya tak ada kesabaran yang tinggi, ciri2 kepimpinan yang bagus,mesti perjalanan kerja menjadi kucar kacir.Memang boleh dikatakan susah untuk menjadi pemimpin, ape yang aku rasa kat Greenpoint memang best jugak le... tiap hari nak kena melayan kerenah technician ngan operator... dieorng macam2 perangai, hari2 gaduh.. dah la tak faham bahasa melayu, nak plak aku ni bukan pandai sangat cakap bahasa inggeris...Em, operator aku ada melayu dan vietnam, manakala technician plak myammar..Department aku buat screen hp, mcm sony ericson W810i... Ha... gambar kat sebelah tu adalah sebahagian orang bawahan aku... tu tak cukup lagi semua dalam gambar tu.. Em, yang aku geramnye setiap kali operator masuk, aku selalu dapat yang tua2, yang awek2 semua bahagian lain dah pilih awal. Ingat senang ke nak training dieorang, baca pun tak berapa nak pandai, em adal satu kumpulan yang masuki masa tu, untie2 indian, perl, susah giler aku nak mengajar, bila marah sikit, merajuk... em, layan jela... kalau tak, production tak boleh jalan.. Pengalaman macam ni bukan senang nak dapat...Lagi 1 pengalaman yang tak dapat aku lupa, bila ada operator yang kena rasuk waktu kerja malam. Huh, naik seram di buatnye... aku terpaksa le lalui semua ni.. Bila dah rasuk sorang, Natang Jin tu akan rasuk sorang lagi.. Kat sini aku paparkan sekali Video kejadian yang sempat kawan aku rakam guna hp aku. Keesokkan hari nya aku terus demam, dah la demam.MAsa 

Tiada ulasan: