Rabu, 31 Mac 2010

" Aku Kena Sound Tepek"

               "Eeh korang jgn nak ajar awek aku bkn2... jgn nk ajar dia  ????????... jgn wat hal lah. " Mesej masuk dalam inbox aku. Aku pun tak tahu apa yang sedang difikirkan oleh mamat ni tentang aku.Dulu aku pernah terima mesej berbaur macam ni jugak.Mujurla yang dulu tu awek aku, tapi dia yang berebut dengan aku, padahal aku pun tak faham, mana satu dia nak, tapi aku tak kisahlah tu kisah silam, biarkan ia jadi kenangan,
           Tapi, "HARI INI DALAM SEJARAH AKU" , tahun 2010, usia aku dah hampir 26tahun, "Wa kena beb!, saund tepek " Kata aku pada shah sambil tersenyum panjang.:-). Aku ingat usia aku sekarang ni dah tak berlaku hal-hal macam ni, ternyatalah ia hanya kelakar bagi aku dah Shah. Awek dia hanya sekadar kawan sekerja, malah macam adik beradik, tahu la batas berkawan, takkan la nak ajar benda bukan-bukan, tempat kerja siap ajar pengalaman kerja baru lagi pada awek dia.Tu untuk kemajuan dia pada masa hadapan. Hal-hal macam ni, kami rasa tak yahla nak sound-sound orang. Apa kata, kuar minum sama-sama, kenal sama, kami tak ada hal, jangan kerek tak betempat je, kami tak suka.Bak kata pepatah "Tak kenal, maka tak cinta".. "Lu Fikirlah sendiri, nanti kalau lu jumpa kami semua, kena la jaga air muka awek lu"

" Lu tuduh gua ajar bukan-bukan ke?"
(Gambar sekadar Hiasan)

                Aku, Aku kecik, Bib dan abang long tak kisah pun kalau sapa nak "sound". Tapi kena ingat, isu tu kami akan bawa masuk dalam dewan rakyat, untuk jadikan isu berbangkit. hehe.. masa tu tunggu jela apa kata ahli dewan.Kadang-kadang kita tak perasaan kita ni macam mana, diri aku pun kadang-kadang tak sedar sikap aku pada awek aku, tu la bagusnya ada kawan-kawan, dieorang boleh tegur. Mybe kita tak perasan sikap kita yang boleh membuatkan awek kita terasa hati ataupun sebaliknya. Aku berterima kasih sangat pada kawan-kawan rapat meja bulat aku yang sekarang hangat melontarkan kata-kata pembakar hati yang cukup pedas
                   "Wa... panas beb ngan kata-kata lu orang" Kata hati aku tau, bukan kata mulut aku. Tak sabar aku nak tunggu blog si Shah ni. Dia kata nak buat blog, tapi tak buat-buat. Hujung minggu ni aku and the geng nak gi mendaki Bukit Tabur. Tak tahu la aku larat ke tak. Dalam coret-coret aku kali ni, aku nak pesan je, jangan main tuduh-tuduh sebelum kenal orang itu.

MORAL : Janganlah menuduh orang tak tentu pasal, selidik ataupun cuba kenali dahulu sebelum menuduh.

Tiada ulasan: