Isnin, 4 Januari 2010

Tersentuh hati ku....

Menyetuh perasaan, memang benar-benar tersentuh,
Sahabat yang tak ada hati je yang tak tersentuh, aku bukan ape malam ni memang rasa sedih dan kesian tengok kau...Walaupun tak terjadi pada aku,aku jugak tersa tempiasnya..Waktu kau dan aku lah kawan dia, bila senang, em... habuk pun tarak...
        "Rumah sewa ibarat R&R bagi kau, kalau balik rumah pun, bukan tenang........baik aku lepak umah kawan-kawan lain: katanya... aku faham rintahan seorang sahabat yang dalam kesusahan, namun apakan daya aku mampu tolong...
      " Tu la hang, dulu terburu-buru sangat nak ikut dia, urusan seri paduka baginda la konon...sekarang sapa yang baginda, dia ka, hang.."Kata aku pada dia...

Malam makin larut, dia masih kat umah aku lagi... mengeluh tak sudah, merintih tak berhenti... Aku hanya mampu memberi semangat untuk dia pergi juga kerja besok.. Kalu dia tak pergi kerja.. apa dia nak makn, sape lagi nak tolong bayar duit rumah sewa.Ada kawan serumah, bukan boleh dahulukan dulu duit sewa sekali.. bayar untuk diri sendiri je..Aku penah pada dia,
  "Macam la hang tak kenal dia,Mat dulu pun penah pesan kat aku, dia memang macam tu.. Kau nak harap dapat makan dia belanja pun susah, tambah2 apa yang dia cakap dulu, skarang dia dah jilat balik.. Hang percaya ka, mana ada laki buleh hidup tanpa perempuan...dahla... cukup malam ni,hang tidoq la kat sini... jangan fikir sangat.. " masing-masing kami terlelap...

Bersambung....

Tiada ulasan: