Jumaat, 8 Januari 2010

Selamat Tinggal 2009....

Hari ni, tanggal 9 Januari 2010..Dah bertambah dah usia aku, aku tetap sama mcm dulu... yang beza dari tahun 2009, ape yang adapat capai tahun lepas adalah dapat juga aku merasa beli kereta.Tak pernah terfikir pun tahun 2009 aku nak beli kereta, sebabnya dalam perancangan tak ada pun, tapi alhamdulliah aku dapat juga ada kereta. Ape yang tak diinginkan lagi, dapat dulu kire ok le.. So kena la jaga baik2 isteri pertama ni. Seperti orang cakap, bila dah ada kereta ni, kena la pandai2 simpan duit.. hehe... aku dah dapat rasa mcm mana rasa bila dah  11 bulan pakai kereta... boleh tahan la ragamnye, biasa le pakai kereta second hand. Nak beli kereta baru tak dapat, biasa la, loan tak lepas.Aku rasa korang kat luar sana mybe rasa sama mcm aku, maksud aku yang keje swasta la, yang kerajaan tu dah banyak keistimewaannye.. apply goverment tak dapat. Keje la ape yang dapat.. tapi alhamdullillah dengan keje skrg, boleh la dapat rasa lebih sikit dari dulu, gaji RM550 aje basic nye... OT kene la banyak.
             Ape lagi yang aku dapat rasa tahun lepas yang best adalah, bila aku dapat rasa balik kg, naik kereta sendiri bila hari raya... Aduh... rasa best sangat..Paling aku tak dapat lupa, peristiwa paling pahit aku dapat rasa dulu, akhirnya  tahun 2009 aku dapat juga buktikan aku mampu juga ada kereta. Peristiwa tu yang membawa aku ke arah perubahan. Mujurlah dierg lebih tua dari aku, so aku tak melawan walupun aku di pihak yang tak salah.Tahun lepas juga aku berjaya menyelamatkan diriku dari masuk wad.Hehe... biasa la org berpenyakit, so kene la berhati.. terima bos aku Zai, dan kawan yang baru muncul dalam lembah tekanan kerja.. hehe.. Org baru kita Mr. Gonggok kecil, tapi berbadan besar... tapi die best la, dial mewarnai tempat aku kej... Syakir... Dia ni kepala die lebih kurang bos aku je... Gila2 remaja.. Ape yang aku dapt simpulkan pada 2009 dalam diri aku tantang keje, aku kena improve kan lagi, sebab aku lemah.. so korang kat luar ang tension2 keje.. Kuatkan semangat k... Tak aku lupa juga tahun lepas, tahun kedua aku sambut Besday ngn kawn yang sma hari, sama bulan, dan sma tahun... dari segi keje aku respect die, memang gadis yang kuat la... keje... hehe...bukan kuat mengumpat tau.. aku dengar cite masa mula2 die keje dulu..die nak berhenti keje tak tahan, sbb tak tahu ape2 tentang keje, biasa la, study bidang lain, mcm aku juga, mujur bos aku bagi semangat.. so far so good la skrg, nak kata bagus tu tidak la.. boleh la merangkak naik..Gadis yang di maksudkan adalah.. Bibah....Aku dengar cite dari sumber2 yang boleh di percayai... die nak kawen tahun ni..2010.. semoga die berbahagia la dengan bakal suami nye nati...Amin...
             Tahun 2009 juga la, kenangan paling manis, adalah aku dapat naikkan berat badan aku dari dulu yang tak pernah naik2 pun.. skrang dah naik banyak.. Thanks la orang yang banyak bagi aku happy, banyak bagi semangat kat aku, banyak bagi aku makan.. kalau kuar tu, kena habiskan makanan die hehe..  thanks my gf... Nadia...family aku pun ter kejut bila aku balik kg, dieorg tengok aku dah berisi sikt.. Mybe sbb aku dapt banyak hilangkan stress aku bila dah ada kat tempat keje baru ni.. Kat sini juga, kadang2 penat sebab selalu balik lewat. banyak keje gak.. harap my gf, Nadia faham...  Tak lupa juga pada my family yang banyak ambil berat pasal kesihatan aku dan juga keje aku..

Akhir sekali aku doakan semoga semua dalam keadaan sihat, semoga tahun 2009 yang telah pergi mapmpu memberi dorongan dan pembakar semangat bago tahun 2010...

Wassalam...
              

Tiada ulasan: